کلینیک مشاوره روانشناسی رویا

مشاوره ازدواج در کرج کلینیک مشاوره ازدواج در کرج

خانه کلینیک گروه درمانی

کلینیک گروه درمانی

کلینیک گروه درمانی بسته به ماهیت مشکل شما، گروه درمانی می تواند یک انتخاب ایده آل برای رفع نگرانی های شما و ایجاد تغییرات مثبت در زندگی شما باشد.
گروه درمانی شامل یک یا چند روانشناس است که گروهی متشکل از 5 تا 15 بیمار را رهبری می کنند. به طور معمول، گروه ها هر هفته یک یا دو ساعت ملاقات می کنند. برخی از افراد علاوه بر گروه‌ها در درمان فردی شرکت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر فقط در گروه‌ها شرکت می‌کنند.

بسیاری از گروه ها برای هدف قرار دادن یک مشکل خاص، مانند افسردگی، چاقی، اختلال هراس، اضطراب اجتماعی، درد مزمن یا سوء مصرف مواد طراحی شده اند. گروه های دیگر به طور کلی بر بهبود مهارت های اجتماعی تمرکز می کنند و به افراد کمک می کنند تا با طیف وسیعی از مسائل مانند خشم، کمرویی، تنهایی و عزت نفس پایین مقابله کنند. گروه ها اغلب به کسانی که فقدان را تجربه کرده اند کمک می کنند، خواه همسر، فرزند یا فردی که در اثر خودکشی جان باخته است.

فواید گروه درمانی
پیوستن به یک گروه غریبه ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما گروه درمانی مزایایی را به همراه دارد که درمان فردی ممکن است نداشته باشد. در واقع، روانشناسان می گویند که اعضای گروه تقریباً همیشه از اینکه تجربه گروهی چقدر می تواند مفید باشد، شگفت زده می شوند.

گروه ها می توانند به عنوان یک شبکه پشتیبانی و یک تابلوی صدا عمل کنند. سایر اعضای گروه اغلب به شما کمک می کنند تا ایده های خاصی برای بهبود شرایط دشوار یا چالش های زندگی ارائه دهید و در این راه شما را مسئول می دانند.

صحبت کردن و گوش دادن منظم به دیگران نیز به شما کمک می کند تا مشکلات خود را در چشم انداز قرار دهید. بسیاری از مردم مشکلات سلامت روانی را تجربه می کنند، اما تعداد کمی از آنها آشکارا با افرادی که به خوبی نمی شناسند صحبت می کنند. اغلب اوقات، ممکن است احساس کنید که تنها شما هستید که در حال مبارزه هستید – اما اینطور نیست. شنیدن اینکه دیگران در مورد آنچه که از سر می گذرانند صحبت می کنند و متوجه می شوید که شما تنها نیستید می تواند آرامش بخش باشد. اگربه دنبال مشاوره گروه درمانی درکرج هستید ، کلینیک تخصصی رویا یکی از گزینه های عالی با تجربه و با مهارت فوق العاده درزمینه مشاوره گروهی در کرج می باشد.